ING kampte dinsdag met een storing bij het internetbankieren.

Ook mobiel bankieren en betalen via iDeal was niet mogelijk.

Op de site allestoringen.nl nam het aantal meldingen vanaf tien uur in de morgen flink toe, met een piek van 795 meldingen in morgen. Rond één uur ’s middags was dit aantal naar circa 600 gezakt.

Om vier uur in de middag was het euvel opgelost, aldus de bank.

De oorzaak van de storing is nog niet bekend. Een woordvoerder van ING sprak van een ,,losstaand technisch incident”. De bank gaat ,,evalueren” wat er precies aan de hand is geweest en of er mogelijk verband is met eerdere storingen. ,,Dit is natuurlijk heel vervelend voor onze klanten, daarom gaan we dit goed uitzoeken”, aldus de woordvoerder.

De bank wordt al maanden veelvuldig geteisterd door technische storingen. Daardoor was het voor klanten niet mogelijk om te internetbankieren via de site of ze hadden problemen met iDeal-betalingen. Op Twitter wordt dan ook veel geklaagd over de problemen met het betaalverkeer.

Bron: ANP/Z24

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl